Livets lotterier

Ett liv fyllt av borderline, lycka, kärlek, tankar, känslor, skratt och tårar. Framförallt är det en historia om mina drömmar och den långa vägen dit, om det lilla i det stora och allt däremellan. Allt det vill jag dela med mitt framtida jag och med er. För vi har så mycket att lära av varandra.

Början på allt

Publicerad 2014-02-17 11:54:32 i Allmänt,






Efter en 12-timmars lång försening kom vi äntligen iväg i lördags natt. Sov hela flygturer och vaknade pigg och glad. I THAILAND! Vi hade turen att hinna med sista flyger för kvällen till koh samui och eftersom att sista färjan hade gått fick jag spendera natten där i ett kollektivrum med 4 andra killar. Kändes lite halvkonstigt att vakna upp imorse, vända sig om, öppna ögonen och mötas av en främling. Jag panikade i nån minut innan jag kom på vart jag faktiskt var. 

Imorse hoppade vi på första färjan till koh tao. Det blev en tre timmars lång utmaning för mig så jag inte är ett jätte fan av att åka båt, speciellt inte på öppet hav i en båt som känns som att den ska välta var och varannan sekund. Men jag klarade det faktiskt utan problem, tre timmar i full storm med Bob Marley i öronen som lugnade mig. Han är en riktig semesterman han den där Bob. Så jag är stolt och glad och har övervunnit min första utmaning på denna resan. 

Nu sitter jag i trappen till det som kommer vara vårat hem i en vecka framöver. Vi har hittat en bungalow (visserligen utan fläkt och varmvatten) för 50 kronor natten precis vid stranden. Standarden är väl inte sådär jättehög eller ens medel men det var inget jag hade räknat med den här resan. Alla knep som gör så att pengarna räcker längre så att jag får stanna längre kommer jag ta till. Så idag har jag bara legat under en Palm och försökt ta in att jag faktiskt är här. Att min resa har börjat. Tror att det var först idag jag faktiskt insåg det. 

Det är så oerhört mycket backpackers här, flera färjor om dagen kommer fyllda med människor med ryggsäckar. Så här ska man nog garanterat kunna lära känna massa härligt folk. 

Nu ska jag slå mig ner i min säng, känns ungefär som att sitta på en bänk men vad gör det, man får det man betalar för helt enkelt. Jag ska ta hand om min högersida som är rätt bränd efter att ha hamnat i solen under båtresan utan solkräm, att jag aldrig lär mig! Kommer kunna uppdatera ofta nu då vi har wifi på hotellet så vi hörs snart igen. Puss och kram så länge

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-02-17 13:25:02

Vem är du i Thailand med? Hur länge ska du stanna? Är så nyfiken och så tagen av dig!

Svar: Hej vem du än är, du gör mig glad med dina fina ord ska du veta! Just nu är jag här med en kille jag träffade för 3 dagar sen och reser med honom ett tag sen får jag se vem jag hamnar med :) jag blir borta så länge pengarna räcker var tanken och så länge jag trivs och känner att det ger mig någonting. Men någonstans mellan 3-6 månader var planen :)
Josefin Nilsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Herren på min borderline-täppa

En 21-årig tjej som alltid befinner sig någonstans på jordens karta, men man vet aldrig vart. Just nu bosatt i Barcelona. Brottas med borderline, ångest och depressioner, älskar att låta huvudet flöda och uttrycka sig i form av text, jag känner, tänker och tycker om allt men det är det som gör mig till mig. Följ med mig på min resa genom det vi kallar livet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela