Livets lotterier

Ett liv fyllt av borderline, lycka, kärlek, tankar, känslor, skratt och tårar. Framförallt är det en historia om mina drömmar och den långa vägen dit, om det lilla i det stora och allt däremellan. Allt det vill jag dela med mitt framtida jag och med er. För vi har så mycket att lära av varandra.

Livet på en pinne

Publicerad 2014-02-19 11:28:35 i Allmänt,


Just nu går en dröm i uppfyllelse för mig. Just i den här sekunden och minuten så är det en av mina drömmar som slår in. I andras öron kanske den låter liten och oväsentlig men för mig så är den helt underbar. För just nu mina vänner får jag sitta under en palm på en strand på en ö i Thailand och göra det jag älskar mest. Skriva. Har aldrig haft så mycket inspiration och tankar förut och om jag känner mig själv rätt kommer dom bara växa på hög, gångras med hundra och bli ännu fler under resans gång. Jag älskar det här. Att bara vara för mig själv i värmen med min dator att knappa på så fort jag får en tanke eller en idé. Det är nog det som gör att jag inte går och blir tokig här nere alldeles ensam, det faktum att jag faktiskt kan skriva av mig allt det där jag tänker och känner. För när jag åkte hemifrån visste jag att den här resan skulle bli en liten utmaning psykiskt, att åka utan någon man känner och klara sig helt själv under en väldigt lång tid. Men det känns som en bra utmaning, en positiv sådan som faktiskt får mig att växa i mig själv varje dag trots att jag knappt varit här i tre dagar ännu. 


Idag har jag haft en helt underbar dag. Har äntligen kunnat koppla av nästan helt och hållet och somnade till och med en stund på stranden. Jag har ätit världens godaste lunch för 8 (!?) kronor och nu sitter jag här, nybadad i min bikini under en palm och skriver. 


Jag skickade mitt första utav breven jag nämnde att jag skulle skriva häromdagen och fick svar idag. Svaret intygade det jag skrev i blogginlägget om att mina brev kommer att få mig att verkligen kunna släppa saker och bara fokusera på allt positivt. Svaret fick mig till och med att fälla en liten tår och när jag kommer hem har jag en relation att bygga upp på nytt som jag tror kommer bli bättre än någonsin och den är till min pappa. Det var faktiskt ett av dom allra viktigaste och svåraste brevet för mig att skriva men även att få svar på.


Utöver det har jag spenderat dagen med att planera allt jag vill göra här på Koh Tao innan jag åker vidare. Så imorgon och på fredag ska jag testa två andra sidor av ön, på lördag ska jag försöka få till en liten dagsvandring upp till öns högsta punkt för att kika på utsikten som ska vara magisk och på söndag ska jag ut till den lilla ön precis brevid Koh Tao som heter Naung Yaun eller nått sånt, så himla svårt med den här jäkla Thailändskan och allt låter likadant. Sen börjar jag förhoppningsvis resan mot mitt dykarcertifikat på måndag. Har tänkt att testa en skola som heter Ben´s Diving som både Lonely Planet och människor som jag har träffat på har sagt ska vara den bästa. Ska bli skönt att få använda tankekanonen ordentligt och få plugga i fyra dagar faktiskt och ännu mer spännande ska det bli att för första gången någonsin få sätta på mig den där tuben, hoppa i den där våtdräkten och dyka ända ner på 18 meters djup. Kommer nog bli en riktig upplevelse!


När jag är klar med allt det jag skrev ovan kommer jag att bege mig vidare mot Koh Samui för att se allt vad den ön har att erbjuda. En fågel viskade i mitt öra att Killarna från Södra sidan samt salong betong Danne befinner sig där nu så jag håller några tummar och tår för att dom ska vara kvar när jag kommer. På Koh Samui ska jag även besöka några Buddhisttempel och försöka få till min första av troligtvis en hel rad yogakurser. Målet är att kunna slå knut på mig själv när jag kommer hem och förhoppningsvis kunna börja en resa mot att så småningom bli instruktör. Mer än så har jag inte planerat förutom att jag ska möta upp två än så länge hemliga vänner där. Jag vet att en av dom i alla fall läser det här så till dig vill jag bara säga: JAG LÄNGTAR TILLS NI KOMMEEEER!! 


Nu ska jag vandra iväg för att få en timmes Thaimassage, ja livet är otroligt jobbigt för tillfället så bli inte avundsjuka. Puss och kram så länge så hörs vi när vi hörs eller när jag får någon snilleblixt om nått jag bara måste skriva. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Herren på min borderline-täppa

En 21-årig tjej som alltid befinner sig någonstans på jordens karta, men man vet aldrig vart. Just nu bosatt i Barcelona. Brottas med borderline, ångest och depressioner, älskar att låta huvudet flöda och uttrycka sig i form av text, jag känner, tänker och tycker om allt men det är det som gör mig till mig. Följ med mig på min resa genom det vi kallar livet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela