Livets lotterier

Ett liv fyllt av borderline, lycka, kärlek, tankar, känslor, skratt och tårar. Framförallt är det en historia om mina drömmar och den långa vägen dit, om det lilla i det stora och allt däremellan. Allt det vill jag dela med mitt framtida jag och med er. För vi har så mycket att lära av varandra.

Underbara underbara söndag

Publicerad 2014-02-23 12:31:31 i Allmänt,




Alltså denna dag! Åh vad jag har älskar denna dag. Finns inget vid namn söndagsångest här i Thailand. Livet är fantastiskt orecis varje dag och bjuder ständigt på nya överraskningar.

Har skrattat tills jag gråtit och sen skrattar lite till. Vi åkte på en snorklingtur idag på ett helt otroligt stormigt hav. Första timmen eller två satt vi utslagna på taket på båten och försökte hålla in spyan som var på väg lite då och då! Men sen mina damer och herrar vände det. Vi hade en kaotisk svimning som slutade i att en Kines fick föras till land i en liten longtail båt i vågorna. En annan kines fick bli livräddad med boj trots flytväst och då grät jag av skratt i vattnet, något som resulterade i att jag svalde sisådär en liter saltvatten. Utöver det var det God mat, ännu godare sällskap och ett fantastisk avslut på grannön Naung Yuan som var helt magisk. Tog oss upp till utkiksplatsen och jag låter bilden ovanför tala för sig själv! Nu bär det av för middag med två superhärliga tjejer och kanske ett försök till att klämma oss in på en lokal bar för att få se en glimt av matchen! 

Men till alla er som åker till koh tao någon gång i livet. Ni får bara inte missa den oerhört charmiga ön precis utanför. Trots vimlet av turister så var jag tvungen att nypa mig i armen flera gånger. 

Puss så länge till alla ni som hittar hit varje dag. Glöm inte att kommentera om det är något ni undrar över! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Herren på min borderline-täppa

En 21-årig tjej som alltid befinner sig någonstans på jordens karta, men man vet aldrig vart. Just nu bosatt i Barcelona. Brottas med borderline, ångest och depressioner, älskar att låta huvudet flöda och uttrycka sig i form av text, jag känner, tänker och tycker om allt men det är det som gör mig till mig. Följ med mig på min resa genom det vi kallar livet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela