Livets lotterier

Ett liv fyllt av borderline, lycka, kärlek, tankar, känslor, skratt och tårar. Framförallt är det en historia om mina drömmar och den långa vägen dit, om det lilla i det stora och allt däremellan. Allt det vill jag dela med mitt framtida jag och med er. För vi har så mycket att lära av varandra.

Dax att börja planera

Publicerad 2014-01-21 09:23:00 i Allmänt,

 

Såååå. Jag tänkte att jag skulle berätta lite om den första av många paradisöar jag kommer besøka. Trots att jag skulle kunna leva på min impulsivitet känns det viktigt att i alla fall ha liiite planer för åtminstone första veckorna. Har bestämt mig för att ta mig direkt till Koh Tao när jag landar. Så efter några timmars väntan i Bangkok kommer jag att ta ett flyg till Koh Samui för att sedan försöka hinna med båten till Koh Tao som går en timme efter att jag landar. Det härliga med att resa med enbart en ryggsäck ær att jag slipper vänta på väskor så förhoppningsvis har jag en chans att hinna!

 

Varför jag valt att starta just på Koh Tao är för att det ær en ö som har allt jag vill ha. Några av thailands bästa dykcenter, yogacenter och Muay Thai center. Låter kanske som en väldigt aktiv start för vissa men i mina öron låter det helt perfekt. Kommer att ta ett 10-dagars klippkort på öns yogacenter där trænaren studerat yoga i Indien – Yogans hemland. Ska bli så sjukt kul att få komma igång på riktigt. Sen planerar jag även en veckas thai-boxningskurs. Känns som en perfekt start för mig som inte kan sitta still i 10 minuter. Emellan yoga och boxning kommer jag försöka mig på ett dykarcertifikat då Koh Tao är en av Thailands bästa platser för dykning. Ska bli sjukt kul då det är något jag velat göra länge, ska också bli intressant och se om jag lyckas hålla mig flytande med all utrustning med tanke på att simfötter brukade få mig att sjunka. Men men, det är alla fall planen för min start på resan.

 

Har sån tur, fick ett tips här av någon vänlig själv om re:earth festivalen som är på Koh Samui en gång om året och det visade sig att den kommer vara 2 veckor efter att jag landat. Då bygger som upp ett festival-camp på ön ovh festar i några dagar och sen efter det hålls efterfesten på ön jag kommer bo på, så med en timmes båtresa fram och tillbaka kommer jag kunna hinna med höjdpunkten på året på Koh samui. Är jag taggad? OM jag är! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Herren på min borderline-täppa

En 21-årig tjej som alltid befinner sig någonstans på jordens karta, men man vet aldrig vart. Just nu bosatt i Barcelona. Brottas med borderline, ångest och depressioner, älskar att låta huvudet flöda och uttrycka sig i form av text, jag känner, tänker och tycker om allt men det är det som gör mig till mig. Följ med mig på min resa genom det vi kallar livet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela