Livets lotterier

Ett liv fyllt av borderline, lycka, kärlek, tankar, känslor, skratt och tårar. Framförallt är det en historia om mina drömmar och den långa vägen dit, om det lilla i det stora och allt däremellan. Allt det vill jag dela med mitt framtida jag och med er. För vi har så mycket att lära av varandra.

Mot nya äventyr - igen

Publicerad 2014-03-06 02:42:27 i Allmänt,



Så, det har varit några minst sagt händelserika dagar. I Förrgår (kommer inte ihåg veckodagarna längre) så tog jag mitt efterlängtade dykcertifikat. Jag hade två helt underbara sista dyk då vi simmade in i grottor och såg i princip alla iskar man kan tänka sig. Då vår instruktör var sjuk var vi 6 personer i en grupp istället för tre vilket resulterade att jag under mitt första dyk hade en tjock spanjor som ständigt av någon konsstig anledning skulle simma på mig, bokstavligt talat. Och det är inte lätt att battla medd någon som är tre gånger din egen storlek så jag fick en och annan dänga och skrattade tills luften höll på att ta slut i min tank. Andra dyket var heeelt underbart. Flörtade lite med en av våra två instruktörer och fick simma längst bak med honom alldeles ensam och det var heeelt underbart. Han pekade ut allt det fanss att se och lät mig verrkligen ta min tid till att bara njuta. Som vanligt så slutade det med att jag gick bananas under vattnet och utförde volter och handståenden åt alla håll och kanter. 


På kvällen firade vi ordentligt med personalen på dykskolan, dom hade en feet grillfest med jättegod mat och jag hade väldigt ärligt sällskap. Satt och gav relationstips till en 27-årig tysk som inte visste vad han skulle göra med sitt liv. Vi satt och pratade i flera timmar och jag gav honom samma svar som jag verkar ge till alla just nu - gör slut. Enkelt och rakt och framförallt ärligt. Folk verkar ha lite svårt att förstå mina relationsråd men det finns ett enkelt svar. Känns det inte rätt hela tiden, har du inga fjärilar i magen och tvekar du det minsta - gör bara slut. Tänk om din one and only passerar under tiden du är fast med en helt okejing. Nej det vill man inte. Kvällen blev i alla fall ett riktigt firande, hängde med alla förrutom dom jag kom dit med och hade så jävla kul medans jag dansade på alla platser det gick att dansa på. Kvällen var verkligen perfekt tills... Min telefonjävel blev stulen. Vid halv 5-tiden hittade en vän mig mellan mitt hotell och Sairee Beach frenetiskt letande efter min telefon. Somnade strax därefter i grannens rum då jag är världens bästa roomie och lät min käre rumskamrat få ha lite tid för sig själv, och hans sällskap såklart. 


Gårdagn började jag med att gråta krokodiltårar och leta efter min telefon på alla platser man kan leta på men utan resultat. Så jaa, från och med nu är det Thainummer som gäller för mig, känner mig som en äkta invånare. Hade det inte varit för mitt blonda hår och mina inte allt för asiatiska ögon hade jag nog smält in som fisken i vattnet. Senare på morgonen hade jag en annorlunda upplevelse då jag blev uppäten av tre äldre tyskars iakttagande blickar. Var lite småsnuskigt men jag t'nkte inte så mycket mer på det förns en stor (då menar jag stor) Kanadensare kom och räddade mig. Tittade åt höger och där hade han slagit sig ner helt plötsligt. Det är så sjukt med backpackers, dom är inte rädda för någon eller något utan alla blir på något sätt som en enda stor familj. För alla är vi ensamma (nästan) och i samma sits, det är så annorlunda backpacking. Alla människor borde verkligen testa det någon gång. Det är ju inte precis som att man skulle springa runt och försöka ragga upp nya vänner bland främlingarna på gammla stans kullerstensgator. Resten av dagen hängde vi på en strandbar, flöt runt i vattnet, lyssnade på härlig musik och åt god mat, avslutade kvällen på en reaggebar på stranden, omgivna av höga thailändare som sjöng med i låtar dom inte kunde. 


Nu sitter jag i min lilla favorit Wi-fi zon och väntar på att klockan ska slå 9 här borta på andra sidan jorden. För då ska jag vandra ner mot piren och hoppa på båten som ska ta mig till Koh Samui. Har inte den blekaste om vart jag ska bo men förhoppningsvis löser det sig på vägen. Kände verkligen att det var dags för nått nytt och i ärlighetens namn börjar jag tröttna liiiite på alla Thailändska turistorter för denna gång. Har även spenderat väldigt många dagar med i princip samma människor nu och hur trevliga dom än är så är jag mer än redo för lite omväxling.. Så det blir några dagar på Koh Samui innan jag beger mig upp mot norra Thailand där jag aldrig någonsin har varit, ska bli sjukt kul att få se lite mer av det ''riktiga'' Thailand. 


Så nu ska jag packa ihop min väska för fjärde gången på dom här tre veckorna och förbereda min lilla kropp för att orka bära dom 13 kilona min väska väger. Så mina vänner, önska mig lycka till! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Herren på min borderline-täppa

En 21-årig tjej som alltid befinner sig någonstans på jordens karta, men man vet aldrig vart. Just nu bosatt i Barcelona. Brottas med borderline, ångest och depressioner, älskar att låta huvudet flöda och uttrycka sig i form av text, jag känner, tänker och tycker om allt men det är det som gör mig till mig. Följ med mig på min resa genom det vi kallar livet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela