Livets lotterier

Ett liv fyllt av borderline, lycka, kärlek, tankar, känslor, skratt och tårar. Framförallt är det en historia om mina drömmar och den långa vägen dit, om det lilla i det stora och allt däremellan. Allt det vill jag dela med mitt framtida jag och med er. För vi har så mycket att lära av varandra.

Fingrarna fick abstinens

Publicerad 2015-04-11 15:49:16 i Allmänt,

Nu när Svenssonlivet är över för denna gång tänkte jag att det var dags igen. Dags att dela med mig av allt som händer utan att censurera, för att minnas, för att jag själv ska fortsätta att uppskatta allt det där lilla och för att få tid men framförallt ta tiden till att reflektera över allt som händer i mitt hittills 21-åriga liv.

Att ta allt från början och berätta om allt det fantastiska och mindre fantastiska som hänt sen vi landade i Barcelona har jag inte orken till. Det är sånna minnen som jag får bära med mig bara för mig själv och för mina nära kära som är med mig på Skype och som är med mig här.

Sitter för tillfället på det Grekiska haket mittemot oss och njuter av den 25-gradiga värmen med min dagliga Cafe Americano med Jonas Gardells sommarprat i hörlurarna. Han råkar vara en av dom människor på jorden som får det att sprätta i fingrarna av längtan efter att få skriva igen. Hans magiska historier om barndommen, om skillda föräldrar, en pappa på besök, en pappa som trots deras ansträngningar aldrig var där för att träffa dom. Han är magisk den där Jonas, får mig alltid att tänka 3 gånger extra och hjärtat att känna ännu mer. Älskade älskade Jonas!

Kan inte komma ihåg senast jag hade ett sånt här långt uppehåll från skrivandet. Tror aldrig jag har haft det sen jag fyllde 5 och lärde mig att skriva. Man kan ju se det långa uppehållet som något positivt. Att jag har mått så bra och inte haft varken demoner eller ångest på besök på evigheter.

Livet rullar på här i Barcelona och tack vare mina 2 år som flygande fågel över hela världen har lett till att jag anpassar mig skrämmande lätt. Tre veckor har snart gått sedan vi satte oss på flyget och jag har hunnit testa på turistaktiviteter, funnit nya vänner hemlösa som hemrika, lärt mig massor om staden och ännu mer om mig själv. Hunnit testa på den Spanska sjukvården och uppleva den värsta smärtan i mitt liv, hunnit fixa min och Petters första gemensamma boende med pool på taket och ett pyttelitet badkar. Min inre kärlek till vatten jublar och expanderas konstant. Min kärlek till solen får mig att stråla av de ständigt soliga dagarna och min kärlek till min älskade Petter växer sig även den starkare för varje dag. Vårat alldeles egna äventyr.

Jag älskar denna stad. Dofterna, folket, värmen, arkitekturen, havet. Allt! Men framförallt älskar jag deras lugna livsstil som till och med fått mig att stressa ner och börja njuta, inte bara av det som komma skall utan livet som händer framför mig precis just nu. Och just på grund av det tänker jag avsluta detta inlägg här, stänga igen datorn och bara njuta av ett av alla magiska sommarprat av Jonas Gardell.

Men jag är tillbaka älskade ni. Tack för att ni kollar in och tycker att mina tankar är värda några av era minuter. Det värmer!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-04-11 18:19:20

Underbara ord i ett underbart Liv :)

Svar: Tusen tack! :)
Josefin Nilsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Herren på min borderline-täppa

En 21-årig tjej som alltid befinner sig någonstans på jordens karta, men man vet aldrig vart. Just nu bosatt i Barcelona. Brottas med borderline, ångest och depressioner, älskar att låta huvudet flöda och uttrycka sig i form av text, jag känner, tänker och tycker om allt men det är det som gör mig till mig. Följ med mig på min resa genom det vi kallar livet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela