Livets lotterier

Ett liv fyllt av borderline, lycka, kärlek, tankar, känslor, skratt och tårar. Framförallt är det en historia om mina drömmar och den långa vägen dit, om det lilla i det stora och allt däremellan. Allt det vill jag dela med mitt framtida jag och med er. För vi har så mycket att lära av varandra.

Fröken kanintesittastill

Publicerad 2014-02-24 14:08:16 i Allmänt,



Då var ännu en dag till enda. Tiden bara springer iväg och lika så mina tankar. Samtidigt som det känns som att dom har stannat upp ett tag så rusar dom på högvarv i mitt huvud. Har nog egentligen massa jag vill skriva men jag kan inte sortera fram en enda jävla klar tanke för tillfället. Om 2 dagar blir jag helt ensam. Känns både läskigt och härligt på samma gång. Tanken var att jag skulle ta mig till koh pahngang härnäst och köra några dagar på ett yogaställe där. Känns som en bra sak att passa på att göra medans jag är helt själv. Har hittat boende för sisådär 30 kronor natten, mitt på stranden. Visserligen delar man rum med en hel bunt med andra backpackers men det har min sociala själ inga som helst problem med. Snarare tvärt om! Igår kväll sa jag hejdå till Cassandra och Sophia som jag hängt med en del här på Koh Tao. Kändes faktiskt lite sorgligt måste jag erkänna men så kommer det vara nu dom närmsta månaderna. Att man får några dagar med några härliga människor innan man åker vidare och träffar nya. 

Dagen idag har spenderats på stranden. Har lusläst boken "livet efter dig" fastnade som klister vid boken ovh när jag kollade upp gick solen ner bakom mig. Så idag har jag alltså för första gången under min livstid tagit det lugnt i en heeeel dag. Och vet ni vad? Jag är till och med trött nu! Tror min hyperaktiva kropp är ovan vid att ligga still så jag ska se till att öva på det nu under resan. Något som känns helt okej när man ligger på en strand under en Palm. Nu står MAT på schemat, mitt humör är verkligen beroende av konstant underhåll från all sorts föda den kan få för att jag inte ska gå och bli en riktig grinolle. 

Så nu mat, hörs sen! Puss och kram till er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Herren på min borderline-täppa

En 21-årig tjej som alltid befinner sig någonstans på jordens karta, men man vet aldrig vart. Just nu bosatt i Barcelona. Brottas med borderline, ångest och depressioner, älskar att låta huvudet flöda och uttrycka sig i form av text, jag känner, tänker och tycker om allt men det är det som gör mig till mig. Följ med mig på min resa genom det vi kallar livet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela