Livets lotterier

Ett liv fyllt av borderline, lycka, kärlek, tankar, känslor, skratt och tårar. Framförallt är det en historia om mina drömmar och den långa vägen dit, om det lilla i det stora och allt däremellan. Allt det vill jag dela med mitt framtida jag och med er. För vi har så mycket att lära av varandra.

Live a little

Publicerad 2014-01-27 11:51:57 i Förberedelser,

 
Sååå. Igår blev den äntligen min, Lonely Planet's guide över Södra Asien. Den boken kommer bli min bibel under mina månader i Asien och kommer garanterat vara sönderbläddrad när jag landar på Svensk mark igen. Det är det aldra bästa tipset jag har till er som förbereder en sån här resa, KÖP DEN! Där finns precis allt man kan tänkas behöva veta.

Annars då. Jo, visumansökan är ett work in progress och förhoppningsvis får jag in den till Thailändska ambassaden i morgon! Sen kom min underbara roomie hit igår. En dag tog det innan vi var tillsammans igen, det är så det blir när man hittar en sån där stjärnsyster eller vad man nu kallar det. För det är nog det hon är. Vi sitter och smider planer för sommaren. Planen just nu är att bege oss tillbaka till Oslo lite mer permanent, större och bättre lägenhet en bit utanför stan och lite sånt där. Verkligen bygga upp ett riktigt hem och ett riktigt liv. Går vår nuvarande plan igenom så blir vi kanske där ett år, vem vet!

Sen har jag egentligen massa massa mer att berätta som kanske inte egentligen har med resan att göra men jag måste dela med mig ändå. Jag är så lycklig och glad just nu. Sprudlande skulle jag nog kalla det. Jag har råkat ut för en sak, en bra sak som kommer att hjälpa mig massor och som redan har hjälpt mig. Denna sak som jag drabbats av har hjälpt mig att ignorera allt negativt som vissa kastar på mig för tillfället bara för att jag har så mycket mer att vara glad för än att vara ledsen för. Det var som jag skrev till en gammal vän igår, att livet har så otroligt mycket att erbjuda när man ser det med nya ögon och det har jag verkligen märkt nu. För just nu känner jag mig som herren på täppan. Jag har verkligen inte en enda sak som tynger mig, inget jag oroar mig inför, ingenting negativt överhuvudtaget. För just nu finns det inget eller ingen som kan ta min glädje ifrån mig. Jag är hög på livet och sprudlar av lycka inför mitt kommande år och allt vad det kommer att innehålla. Jag lever verkligen till fullo och allt jag gör denna gång, gör jag för mig och ingen annan. För det är en stor skillnad på att finnas till och att verkligen leva mina vänner, glöm inte det! Så ut och lev lite mer, man kan aldrig få tillräckligt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Herren på min borderline-täppa

En 21-årig tjej som alltid befinner sig någonstans på jordens karta, men man vet aldrig vart. Just nu bosatt i Barcelona. Brottas med borderline, ångest och depressioner, älskar att låta huvudet flöda och uttrycka sig i form av text, jag känner, tänker och tycker om allt men det är det som gör mig till mig. Följ med mig på min resa genom det vi kallar livet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela