Livets lotterier

Ett liv fyllt av borderline, lycka, kärlek, tankar, känslor, skratt och tårar. Framförallt är det en historia om mina drömmar och den långa vägen dit, om det lilla i det stora och allt däremellan. Allt det vill jag dela med mitt framtida jag och med er. För vi har så mycket att lära av varandra.

Ticktackticktack

Publicerad 2014-01-30 12:24:42 i Förberedelser,

 
Resfebern börjar krypa sig på och det är med all rätt. Idag är det bara 16 (!?) dagar kvar tills det bär av och ingen är gladare än jag, tralalala! Var inne på Thailändska ambassaden i tisdags och fick äntligen in min visumansökan. Jag valde att ansöka om ett tripple-entry visum som ger mig möjlighet att stanna i landet i upp mot 9 månader samt låter mig resa in och ut 3 gånger på alla tänkbara sätt. Imorgon är det dags att hämta passet på ambassaden och jag måste erkänna att jag är nervös, så ni får hålla tummarna för att mitt tappra försök går igenom hos Thailändarna! 

Imorgon ska jag även försöka ta mig till Vietnamesiska ambassaden com ligger ända borta i Älvsjö. Tar med mig Lisa som sällskap så får hon se lite mer av Stockholm dessutom. Annars då? Jo jag har börjat packa och inser att det kommer ta några ompackningar innan jag kan känna mig okej med att enbart ha med mig minimalt med kläder. Blir en psykisk prövning att enbart resa runt med en ryggsäck för ig då jag är storpackaren nummer ett. Mina fem resväskor till Norge är bevis på det... Annat än det rullar livet på. Ska fira två goa vänner både på fredag och lördag och idag ska vi in till stan och bli bjudna på middag av min kära syster. 


Känns som att tiden springer ifrån mig litegrann, har så mycket jag vill hinna göra och så lite tid till att hinna det så jag måste nog börja tänka om. Skulle så gärna vilja hinna följa med Lisa en sväng till Kristinehamn och även ta en 3-dagars tur till Norge för att säga Hej då en sista gång till en speciell vän. Men men mycket att göra och lite tid som sagt så vi får se hur mycket jag kan lyckas pressa in nu på två veckor. Det känns som att vi alltid har en kamp, jag och den där jävla tiden. Den här gången ska jag i alla fall vinna! 

Kommentarer

Postat av: KlaraJosefina

Publicerad 2014-01-30 17:50:45

Det här med en tur till Kristinehamn tycker jag låter som en fantastisk grej!
Är så glad att du skriver förresten gullet, det får du aldrig sluta med! <3

Svar: Åååh det tycker jag också! Tack underbara du <3
Josefin Nilsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Herren på min borderline-täppa

En 21-årig tjej som alltid befinner sig någonstans på jordens karta, men man vet aldrig vart. Just nu bosatt i Barcelona. Brottas med borderline, ångest och depressioner, älskar att låta huvudet flöda och uttrycka sig i form av text, jag känner, tänker och tycker om allt men det är det som gör mig till mig. Följ med mig på min resa genom det vi kallar livet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela