Livets lotterier

Ett liv fyllt av borderline, lycka, kärlek, tankar, känslor, skratt och tårar. Framförallt är det en historia om mina drömmar och den långa vägen dit, om det lilla i det stora och allt däremellan. Allt det vill jag dela med mitt framtida jag och med er. För vi har så mycket att lära av varandra.

Tjugosexdagar

Publicerad 2014-01-20 14:34:00 i Allmänt,





Overkligt är känslan för dagen. För just nu är det precis vad allting är. Sitter på jobbet, första dagen på sista arbetsveckan innan jag packar ihop mitt pick och pack och flyttar från mitt älskade Oslo tillbaka till mitt älskade Stockholm. Kan knappt förstå vad det är jag har gjort, bokat min enkelbiljett, min dröm. Har fjärilar i magen och resfeber trots att jag kommer få vänta 26 dagar innan det är dags. Det är väldigt mycket blandade känslor nu men 99% av dem är lycka. Har lyckats läsa på mycket senaste dagarna så det första jag ska göra när jag landar i Stockholm blir att besöka en vårdcentral för att ta första omgången vaccin och sen blir det till att besöka thailändska och vietnamesiska ambassaden för att få till visum. Första stoppet är också bestämt och efter mycket om och men blev det Koh Tao, så direkt när jag landar i Bangkok blir det till att ta ett inrikesflyg till Koh samui och sen båt över till Koh Tao. Blir en dag fylld av väntan men det kommer inte göra mig någonting.
 
 Har fått så mycket peppande ord efter att jag bestämde mig och det är så otroligt kul att få höra att jag faktiskt kan inspirera folk till att våga. Så tack alla ni, ni är helt fantastiska! Har haft en perfekt sida helg i Oslo med min klippa Lisa. Dansat, skrattat, skrattat och skrattat lite till och därefter pratat in på småtimmarna. Vad jag hade gjort utan den tjejen vid min sida är en fråga jag ofta ställer mig! Nu blir det att kriga några timmar till på jobbet och sen bege mig hemåt för att börja packa!
 
 

Kommentarer

Postat av: braskit

Publicerad 2014-01-20 17:08:39

Koh tao är riktigt jävla nice , tipsar även om Koh samui om du är där när re:earth är det är en riktigt underbar fest med massa svenska artister osv kolla upp det!

Svar: Tack för tipsen! :)
Josefin Nilsson

Postat av: braskit

Publicerad 2014-01-20 17:08:41

Koh tao är riktigt jävla nice , tipsar även om Koh samui om du är där när re:earth är det är en riktigt underbar fest med massa svenska artister osv kolla upp det!

Postat av: braskit

Publicerad 2014-01-20 17:08:42

Koh tao är riktigt jävla nice , tipsar även om Koh samui om du är där när re:earth är det är en riktigt underbar fest med massa svenska artister osv kolla upp det!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Herren på min borderline-täppa

En 21-årig tjej som alltid befinner sig någonstans på jordens karta, men man vet aldrig vart. Just nu bosatt i Barcelona. Brottas med borderline, ångest och depressioner, älskar att låta huvudet flöda och uttrycka sig i form av text, jag känner, tänker och tycker om allt men det är det som gör mig till mig. Följ med mig på min resa genom det vi kallar livet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela