Livets lotterier

Ett liv fyllt av borderline, lycka, kärlek, tankar, känslor, skratt och tårar. Framförallt är det en historia om mina drömmar och den långa vägen dit, om det lilla i det stora och allt däremellan. Allt det vill jag dela med mitt framtida jag och med er. För vi har så mycket att lära av varandra.

Full fart och inget annat

Publicerad 2015-04-19 10:31:09 i Allmänt,

Det har varit tre intensiva dagar mina vänner. Vi har bott fyra i vår lilla etta, jag har skrivit in mig på en skola, ansökt om csn lån och hoppar den 4:e maj på en 3 månaders utbildning. Vi har hunnit skriva på vårat första gemensamma hyreskontrakt på en helt fantastisk lägenhet. I skrivandets stund sitter jag på takterrassen, blickar ut över staden i en stekande hetta och lyssnar på fredagens avsnitt av relationspodden. Alla möbler är inhandlade och vi har till och med 6 vinglas i köksskåpen. Lägenheten är vår, äntligen äntligen har vi fått komma hem!

För nu känns det verkligen som hemma. Nymålat och nyfixat, bara vår så länge vi vill, våra möbler, våra saker och våra dofter. Och herregud så skönt det känns! Nu börjar livet på riktigt, nu känns det verkligen att det är påriktigt, att det är permanent och att det här faktiskt är vad vi kommer referera till när vi i framtiden säger ’’hemma’’.

Så en hel del har hunnit hända, en hel del tankar har börjat snurra och snart kommer väl stressen som följt mig sen jag kom hit snart lämna mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Herren på min borderline-täppa

En 21-årig tjej som alltid befinner sig någonstans på jordens karta, men man vet aldrig vart. Just nu bosatt i Barcelona. Brottas med borderline, ångest och depressioner, älskar att låta huvudet flöda och uttrycka sig i form av text, jag känner, tänker och tycker om allt men det är det som gör mig till mig. Följ med mig på min resa genom det vi kallar livet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela