Livets lotterier

Ett liv fyllt av borderline, lycka, kärlek, tankar, känslor, skratt och tårar. Framförallt är det en historia om mina drömmar och den långa vägen dit, om det lilla i det stora och allt däremellan. Allt det vill jag dela med mitt framtida jag och med er. För vi har så mycket att lära av varandra.

Nobody puts baby in the corner

Publicerad 2014-02-11 20:04:42 i Allmänt,


Mina dygn har 40 timmar. Hur många ge era? Effektivitet är bara mitt förnamn nu för tiden. För precis som vanligt har det hänt massor sen jag skrev sist, låter nostalgisk trots att det bara handlar om några timmar haha. Älskar det, och er som läser och kommenterar massa fint! 

Så idag har jag klippt av mitt barr som var värre än någonsin efter min helg i Oslo då jag glömde använda något som  kallas borste för att jag hade viktigare saker för mig. Sen bar det av till en jobbintervju på en och en halv timme (?!). Det är ett nyöppnat företag som säljer träningskläder som var ute efter en webb ansvarig. Allt lät kanon förutom det faktum att jag i så fall skulle bli låst i Sverige och bara tanken på det får det att krypa i kroppen! 

Sen blev det en snabb fika och avsked med två fantastiska vänner. Nu är jag precis på väg hem från ett event med finest där jag drack öl och vin med den ena spännande människan efter den andra i en hotellsvit fylld med massa himmelskt god mat. Oj vad den stora sängen lockade mina vänner! Men sova hinns inte med här inte. Det kan man göra när man blir gammal och grå! 

Däremellan han jag lämna in min första polisanmälan någonsin. Efter alldeles för många kränkande ord och trakasserier fick jag nog. För mina vänner, "nobody puts baby in the corner", nej, det gör dom fan inte. Ingen förtjänar att bli kallad för kränkande ord och trots att jag inte tar åt mig så har jag fått nog av att öppna telefonen och se sms fulla med skit som alla bygger på en och samma sak. Jag valde att spendera några av mina sista dagar hemma i Norge, jag valde att åka dit för att träffa en kille jag betuttade mig i, jag valde det och det är val som bara jag kan göra för det är mitt liv det gäller. Men mina val ger inte någon rätten att kalla mig för nedvärderande ord. Så det satte jag stopp för ikväll. Så nu ligger anmälan där men inget åtal är väckt och jag hoppas att denna anmälan blir en väckarklocka som går in och ser till så att det här slutar här. 

Men nu ska vi inte hänga läpp, nu ska jag ut och träffa min underbara granne och dansa in kvällen på ett hustak medans vi pratar om livet och inte livet och allt däremellan. Livet är för kort för att hänga läpp så ut och dansa på hustak ni också. Livet ska aldrig vara annat än vackert!

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2014-02-11 22:34:28

Hejja dig!
du är värd någon som behandlar dig som en prinsessa (precis som han i Norge gör) och inte någon som trycker ner dig.
Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Herren på min borderline-täppa

En 21-årig tjej som alltid befinner sig någonstans på jordens karta, men man vet aldrig vart. Just nu bosatt i Barcelona. Brottas med borderline, ångest och depressioner, älskar att låta huvudet flöda och uttrycka sig i form av text, jag känner, tänker och tycker om allt men det är det som gör mig till mig. Följ med mig på min resa genom det vi kallar livet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela