Livets lotterier

Ett liv fyllt av borderline, lycka, kärlek, tankar, känslor, skratt och tårar. Framförallt är det en historia om mina drömmar och den långa vägen dit, om det lilla i det stora och allt däremellan. Allt det vill jag dela med mitt framtida jag och med er. För vi har så mycket att lära av varandra.

Hippie-Josie i farten

Publicerad 2014-02-25 12:52:38 i Allmänt,


Då börjar sista dagen på första stället sakta men säkert lida mot sitt slut. Sitter nyduschad uppe i det lilla plåtskjulet han kallar reception invirad i min nyinköpta sarrong och bara njuter. Jag känner mig så jävla redo nu. Redo att resa vidare och framförallt att göra det på helt egen hand. Det var som att någiot hände idag när jag vaknade. Jag blev gamla glada och goa Josefin som var på ett strålande, sprudlande och spralligt humör som har hållt i sig precis hela dagen. Jag tror verkligen att det har varit bra för mig att ha den här första veckan på ett relativt tryggt och "semesterparadisaktigt" ställe innan jag ger mig ut på egen hand. Nu är jag inte rädd längre, inte det minsta utan snarare tvärt om. Jag ser fram emot morgondagen då jag kommer kliva upp, packa ihop min ryggsäck och vandra ner mot hamnen för att ta första bästa båt till ett ntt ställe. Inte ens den långa båtturen skrämmer mig, det ska snarare bara bli härligt att sitta där och guppa fram i några timmar med härlig musik i öronen och ett klarblått hav runtomkring mig. Jag har varit uppe hos Mr J som äger hotellet och lyckats flörta till mig en gratisbok tjock som en tegelsten som jag ska ha till båtfärden. Börjar känna mig som en liten minihippie här nere. Traskar runt barfota i en batiksarong med saltigt och tovigtdeluxe hår hela dagarna och bara njuter (och ja min kära syster, självklart åker mina älskade magtröjor på). Pratar med spännande människor från jordens alla hörn och det känns faktiskt som att jag utvecklas en smula precis varje dag. 

Jag är så oerhört glad. Glad över att jag bestämde mig för att ta mitt pick och pack, säga upp mig från jobbet och bara åka. Och nu i efterhand känns det bara som att det var tur att resan blev så impulsiv som den blev för nu blir det verkligen en resa som enbart går framåt på impuls där jag har möjligheten att göra precis vad jag vill precis när jag vill för den enda jag faktiskt har att tänka på är mig själv. Nu var planen att jag ska hoppa runt på tre olika ställen i tre dagar vardera för att sen möta upp två goa tjejer på Samui för lite fest och en massa skratt. Är redo för att se en massa nya saker efter en hel vecka här så det ska bli skitkul att få slänga på sig ryggsäcken var tredje dag och vandra vidare. 

Idag har varit en bra dag. Har skrattat en massa, ätit god mat, läst ut en kanonbra bok, skrattat lite till, försökt öppna en kokosnöt, sett en liten Thaipojke stå och kissa ner en båt, dansat och sjungit i duschen, knappt suttit still en sekund och förberett mig för morgondagens äventyr. På kvällens schema står det ingenting förutom att strosa runt en sväng på stan och äta ännu lite mer god mat för att sen försöka komma i säng i tid så att jag orkar mig upp imorgon till båten. Har gått och blivit en sjusovar här nere. Hemma i Norge tror jag att jag snittade 5 timmar per natt då jag var alldeles för upptagen med att mysa, prata, skratta in på småtimmarna och gå upp för att laga mat mitt i natten. Men här sover jag säkert runt 9 timmar per natt nu när mina myggbett äntligen har lagt sig. Har en allergi mot myggor som resulterade i sönderkliade ben dom första dagarna men efter ett besök på apoteket är allt nu på sin plats och jag badar i myggspray varje kväll innan jag går ut. Men nu ska jag slita mig från min älskade Ipad en sväng och få iordning på min packning litegranna. Puss sålänge amigos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Herren på min borderline-täppa

En 21-årig tjej som alltid befinner sig någonstans på jordens karta, men man vet aldrig vart. Just nu bosatt i Barcelona. Brottas med borderline, ångest och depressioner, älskar att låta huvudet flöda och uttrycka sig i form av text, jag känner, tänker och tycker om allt men det är det som gör mig till mig. Följ med mig på min resa genom det vi kallar livet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela