Livets lotterier

Ett liv fyllt av borderline, lycka, kärlek, tankar, känslor, skratt och tårar. Framförallt är det en historia om mina drömmar och den långa vägen dit, om det lilla i det stora och allt däremellan. Allt det vill jag dela med mitt framtida jag och med er. För vi har så mycket att lära av varandra.

Och så gick man och blev halv

Publicerad 2014-02-04 18:01:57 i Allmänt,

 
Då var det tisdag och 11 dagar kvar till avresa. VI bara bråkar, jag och den där tiden. Han springer för fort och jag hänger inte med, och springa som brukar vara min starka sida. Idag har jag köpt allt det sista inför min resa, man behöver så mycket mer än man tror när man gör något sånt här. Det funkar liksom inte med en resväska fylld till bredden med piffiga bikinis och kortkorta shorts. Men nu är allt i alla fall inhandlat och allt som saknas nu är min väska som är påväg hem till mig. Har säkert skrivit det tidigare men väskan jag valde att köpa är en Haglöfs oxo 50. Den passar mig som är kort då den går att ställa in på alla sätt och vis för att sitta bra på min minimala överkropp sen blev den även utnämnd till en av de bästa backpack ryggsäckarna för året. Så jag hoppas att den håller måttet och står emot alla mina klantigheter som jag brukar lyckas med! Kommer jag hem med en hel väska kommer jag definitivt vara imponerad. Under våran shoppingtur bestämde sig mamma även för att lotta ut en date med mig hejvillt till en främling på en parkeringsplats. Hur hon tänkte där har jag inte riktigt någon koll på men några minuter senare plingade i alla fall telefonen av ett sms där killen i fråga bad mig om just en date. Mamma skrattade så hon grät och det gjorde jag också kan jag säga. Hennes förklaring var att han faktiskt var lik ''den där Petter artisten som jag gillar''. 
 
Idag lämnade vi även min kära Lisa vid tåget. Efter att ha suttit ihop i flera månader i sträck kändes det nästan som att jag förlorade en liten bit av mig själv där på tågstationen. Men snart ses vi igen och i sommar faller allt på sin plats igen då vi än en gång får bo under samma tak! Nu sitter jag på vardagsrummsgolvet omgiven av min packning och gråter lite inombords när jag inser att jag ska bära allt det här, på ryggen. Kommer komma hem som Hulken från min resa tror jag minsan! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Herren på min borderline-täppa

En 21-årig tjej som alltid befinner sig någonstans på jordens karta, men man vet aldrig vart. Just nu bosatt i Barcelona. Brottas med borderline, ångest och depressioner, älskar att låta huvudet flöda och uttrycka sig i form av text, jag känner, tänker och tycker om allt men det är det som gör mig till mig. Följ med mig på min resa genom det vi kallar livet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela