Livets lotterier

Ett liv fyllt av borderline, lycka, kärlek, tankar, känslor, skratt och tårar. Framförallt är det en historia om mina drömmar och den långa vägen dit, om det lilla i det stora och allt däremellan. Allt det vill jag dela med mitt framtida jag och med er. För vi har så mycket att lära av varandra.

Skuggläge och underbara solnedgångar

Publicerad 2014-02-21 15:09:25 i Allmänt,


Åh herregud. En bakfylla från helvetet och en 35-gradig strand är ingen härlig kombo. Idag har det varit en riktig slappardag. Har legat i skuggan en sväng, ätit massa god mat, sovit lite till och från och sett ännu en underbar solnedgång. Det är så magiskt här på kvällarna. Allt är lugnt och stilla, folk sitter lite här och var i sanden med en kall öl och en kamera och försöker fånga solnedgången som är lika otrolig varje dag och allt som hörs är lite musik från barerna längst stranden. Älskar verkligen den här ön och det blev verkligen den perfekta starten på min resa. Nu sitter jag tillsammans med alla andra backpackers i lobbyn (skjulet) och surfar runt och försöker hålla mig uppdaterad i den pågående matchen samtidigt som jag bläddrar lite i det som har blivit min bibel - min reseguide. Hittar så sjukt mycket spännande nya saker varje dag som jag känner att jag bara måste testa. Som det ser ut nu blir det några veckor ill på öarna här innan jag beger mig mot fastlandet för att spendera några dagar i en av Thailands alla nationalparker. Har hittat en sjukt häftig tvådagars tur där man bor 2 nätter på små flytande hyddor på floden och spenderar dagarna med att paddla runt i floden. Känns som ett måste att testa faktiskt. Min rädsla för båtar och vågor kommer vara som bortblåst efter den här resan känner jag. På söndag ska jag ut på en heldagstur i en långtailbåt med två perhört härliga tjejer. Hajar och tappaandanfina korallrev var utlovade så det ska bli spännande. Nu ska jag fortsätta att bläddra runt i min bok och njuta av att jag faktiskt har den här underbara möjligheten att åka precis vart jag vill precis när jag vill. För rfån och med nästa vecka reser jag faktiskt helt på egen hand. Puss på alla er underbara som hittar hit och en extra stor puss till in fantastiska storasyster som fyller 22 år idag. Hon är en av dom, en av dom jag värdesätter ögre en livet själv och en av dom som får det att stinga till i hjärtat lite då och då av saknad. 

Ibland slår det mig hårt att det kommer dröja så länge tills jag ser mina älskade nära och kära igen. Men då behöver jag bara tänka igen och hålla fast vid den fina tanken på att det här är något jag måste göra för min egen skull och ingen annans. När jag väl kommer hem kommer det garanterat vara en helt ny Josefin som kliver av planet för bara dom här första dagarna har redan lärt mig så otroligt mycket om mig själv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Herren på min borderline-täppa

En 21-årig tjej som alltid befinner sig någonstans på jordens karta, men man vet aldrig vart. Just nu bosatt i Barcelona. Brottas med borderline, ångest och depressioner, älskar att låta huvudet flöda och uttrycka sig i form av text, jag känner, tänker och tycker om allt men det är det som gör mig till mig. Följ med mig på min resa genom det vi kallar livet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela