Livets lotterier

Ett liv fyllt av borderline, lycka, kärlek, tankar, känslor, skratt och tårar. Framförallt är det en historia om mina drömmar och den långa vägen dit, om det lilla i det stora och allt däremellan. Allt det vill jag dela med mitt framtida jag och med er. För vi har så mycket att lära av varandra.

Svens-häng och värmebölja

Publicerad 2014-02-19 04:04:15 i Allmänt,




Godmorgon mina vänner. Igår slog vi värmerekordet hittills då det var närmare 40(?!) grader i solen och ingen vind i sikte. Fanns då tyvärr ingen tid att blogga mellan alla miljontals dopp i havet som krävdes för att hålla sig något sådär svalkad. Eftersom att gårdagen var min första hela dag här så tog jag det bara lugnt på dagen. Under palm liggande och badande blev mina sysselsättningar för dagen och det kändes helt okej måste jag säga! Fick även till en liten springtur i värmen otroligt nog och kollade in lite av ön och vad den har att erbjuda. Känns som att jag hamnat på rätt strand då den andra är smockad av svenskar och känns lite som grisslinge en sommardag. Är rätt skönt att bara göra ingenting alls nu i början för att komma ner i varv och faktiskt försöka förstå att jag äntligen är här. 

I skrivandets stund sitter jag på den långa trappan mellan alla bungalows i bikini med min glamourösa yoghurtfrukost bredvid mig. Har börjar köra en dagsbudget nu för att se hur mycket jag gör av med per dag och hålla lite koll på pengarna. Kan säga att det är svårt att komma upp i över 200 kronor/dagen när man bor så som jag gör. Mr J's som hotellet heter är ett av dom mest rekommenderade hotellen på ön för backpackers och det märks då det enbart är just backpackers som bor här. 

Gårkvällen bjöd på Svensk-häng med både lite gamla och nya vänner. Vi satt på stranden, drack kall Chang och bara njöt helt enkelt. Livet på en pinne om jag får säga det själv. Kvällen avslutades hos två tjejkompisar där jag sov över och fick njuta av ett rum med AC och sköna sängar. Precis Alla som åker till koh tao blir kära, precis som jag också har blivit. 

Dagens planer blir antingen poolhängom  jag vågar smita in på ett av öns dykcenter. Annars blir det strandhäng för hela slanten! Ikväll har jag hittat ett ställe som kör bio på stranden som jag funderade på att springa förbi efter dagens solochbadning annars får vi se om min kurrande lever drar mig till full moon afterparty som hålls här idag. 

Annars då? Jo det börjar sakta sjunka in att jag faktiskt är här. Jag försöker bara ta in allt och njuta, njuta och njuta lite till varje sekund och varje dag. Håller även på att planera för fullt då det är något jag inte hunnit göra så mycket innan resan. Som det ser ut nu blir det några veckor till i Thailand innan jag börjar bege mig uppåt mot Kambodja, Vietnam, Laos och kanske till och med Burma. Med tanke på att jag inte vet hur länge jag ska vara bort försöker jag ta länderna där regnsäsongen  slår till först till en början innan jag beger mig mot Malaysia och Indonesien. 

En massa planer och en massa tid och jag klagar verkligen inte! Nu ska jag gå ner och ta första doppet för dagen var tanken och det ryktas om många fler då vinden ännu inte har hittat hit och det antagligen kommer ligga runt 35 grader idag också!

Puss och kram så länge! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Herren på min borderline-täppa

En 21-årig tjej som alltid befinner sig någonstans på jordens karta, men man vet aldrig vart. Just nu bosatt i Barcelona. Brottas med borderline, ångest och depressioner, älskar att låta huvudet flöda och uttrycka sig i form av text, jag känner, tänker och tycker om allt men det är det som gör mig till mig. Följ med mig på min resa genom det vi kallar livet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela