Livets lotterier

Ett liv fyllt av borderline, lycka, kärlek, tankar, känslor, skratt och tårar. Framförallt är det en historia om mina drömmar och den långa vägen dit, om det lilla i det stora och allt däremellan. Allt det vill jag dela med mitt framtida jag och med er. För vi har så mycket att lära av varandra.

Tänk och tyck inte, känn

Publicerad 2014-02-06 15:52:47 i Allmänt,



Nu sitter jag äntligen på tåget. Har knappt kunnat sova inatt utan legat och snurrat och väntat på att klockan ska slå precis det den är just nu. Det blev tumulta sista timmar i Sverige, sparkade ut en människa som har betytt väldigt mycket för mig ut ur mitt liv med huvudet före och bestämde mig för att tillåta mig att släppa in en ny trots att jag snart åker. Så det är precis det jag ska göra nu under min helg i Oslo. För man ska inte tänka och tycka så mycket. Man ska enbart och endast känna och man ska göra det med hjärtat, alltid. Så nu dröjer det alltså bara 6 timmar innan jag äntligen efter två veckor är på den plats jag aldra helst vill vara just nu. I Oslo. 

Så det är dagens visdomsord från mig till er. Känn alltid och gör det med hjärtat. För alla dom där besluten man tar när man struntar i att lyssna på hjärtat och tänker för mycket. Dom besluten blir alltid fel i slutändan och det har jag om någon verkligen lärt mig under dom senaste veckorna. För enda sedan 2014 började och jag bestämde mig för att det här skulle bli mitt år har jag bara känt med hjärtat och livet har bara blåst i medvind.  Jag har aldrig som ni säkert märkt, aldrig varit såhär lycklig och såhär stolt över mig själv och dom besluten jag tar. Så glöm inte det. Känn, och gör det med hjärtat. Alltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Herren på min borderline-täppa

En 21-årig tjej som alltid befinner sig någonstans på jordens karta, men man vet aldrig vart. Just nu bosatt i Barcelona. Brottas med borderline, ångest och depressioner, älskar att låta huvudet flöda och uttrycka sig i form av text, jag känner, tänker och tycker om allt men det är det som gör mig till mig. Följ med mig på min resa genom det vi kallar livet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela