Livets lotterier

Ett liv fyllt av borderline, lycka, kärlek, tankar, känslor, skratt och tårar. Framförallt är det en historia om mina drömmar och den långa vägen dit, om det lilla i det stora och allt däremellan. Allt det vill jag dela med mitt framtida jag och med er. För vi har så mycket att lära av varandra.

Nostalgin kryper sig på

Publicerad 2014-01-21 18:36:00 i Allmänt,

Måste säga att det känns lite tungt att lämna mitt Oslo. Efter nästan ett halvår har man skaffat sig en vardag, massor utav underbara vänner och träffat personer som man verkligen inte vill lämna, inte riktigt än. Min sista tid sen jag kom tillbaka efter jul har varit helt fantastisk. Jag och Lisa har levt loppan och gjort allt vi velat när vi velat det. Helt otroligt när jag tänker på att jag inte kände min Lisa för några månader sedan och nu klarar jag mig knappt några timmar utan henne, igår fick hon komma och hålla mig sällskap på jobbet och varje gång jag duschar sitter hon inklämd i vårt 2 kvadratmeter stora badrum för att vi alltid har något att prata om som bara inte kan vänta. Vi har levt så tätt inpå varandra under en så lång tid och inte en endaste gång har jag känt nått behov för egentid utan snarare tvärt om. Det känns tråkigt också då vi fått en väldigt speciell vän som spenderat sista veckan med oss i princip 24 timmar om dagen och verkligen satt guldkant på tillvaron den sista tiden här i Oslo. 
 
Men det finns inte tid för att hänga läpp, världen är ju full av underbara människor som jag kommer få chansen att springa på nu och alla jag lärt känna här som verkligen kommit till att betyda massor kommer jag att hålla kontakt med. Jag kommer alltid alltid alltid att minnas min tid i Oslo och vara så otroligt jävla nöjd. Nöjd över att jag tog beslutet att åka, nöjd över att jag tackade ja till alla äventyr jag blev erbjuden. Nöjd med alla val jag har tagit om dom så har varit bra eller dåliga. För det är det som är saken mina vänner, man ska aldrig ångra någonting, det finns ingen tid till det!
 
Men nu ska jag skuta hända läpp och låta sentimental, jag har ju faktiskt min dröm som väntar på mig alldeles runt hörnet och det är vad jag ska se fram emot nu. Men ja, det är svårt att inte bli sentimental när man lämnar det som har blivit min hemstad och min trygga punkt.
 
Till alla er som funderar på att flytta hit säger jag bara ÅK! ni MÅSTE åka, det är det bästa beslutet jag någonsin tagit och jag kommer alltid minnas min tid här som inget annat än underbar! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Herren på min borderline-täppa

En 21-årig tjej som alltid befinner sig någonstans på jordens karta, men man vet aldrig vart. Just nu bosatt i Barcelona. Brottas med borderline, ångest och depressioner, älskar att låta huvudet flöda och uttrycka sig i form av text, jag känner, tänker och tycker om allt men det är det som gör mig till mig. Följ med mig på min resa genom det vi kallar livet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela