Livets lotterier

Ett liv fyllt av borderline, lycka, kärlek, tankar, känslor, skratt och tårar. Framförallt är det en historia om mina drömmar och den långa vägen dit, om det lilla i det stora och allt däremellan. Allt det vill jag dela med mitt framtida jag och med er. För vi har så mycket att lära av varandra.

Dagarna bara flyger, precis som jag

Publicerad 2014-03-10 04:25:25 i Allmänt,


Sååååå uppdateringen har varit riktigt dålig nu ett tag, jag vet! Meeeeen det är ett gott tecken då det betyder att jag har haft för mycket kul för att ha tid att skriva. Samui har verkligen levererat som fest-ön. Tror aldrig jag har dansat så mycket så många dagar i rad förut i hela mitt liv. Har lyckats vara ute till stängning precis varje dag och i skrivandets stund är klockan 10 på morgonen och jag kom precis innanför dörren efter en kalaskväll! 

Första dagen här träffade jag ett superhärligt svensk-gäng som bodde på samma hostel som mig. Senare samma dag fick jag sällskap av en ensam tysk på stranden som hade en hel massa spännande tankar att dela med sig av. Vet inte varför det blir så men sen jag åkte har det blivit så att jag nästan enbart har umgåtts med killar. Jag har träffat sååå mycket underbara människor här på Samui som alla vill att jag ska följa med dom vidare så jag har bestämt mig för att åka till full Moon om några dagar då alla dom jag träffat kommer vara där och då kommer dom antagligen ha en massa roliga nya upplevelser att dela med sig av. 

Nu bor jag med underbara Madde och Julia som låter mig sova gratis i deras för mig lyxrum med ac, varmvatten, pool och hela köret. Var verkligen ens tor skillnad från mina tidigare hostel där jag vissa gånger har delat rum med 15 andra. Det var en sån sjuk känsla att se några ansikten man kände igen såhär på andra sidan jorden på mitt livs resa. Det är så härligt att äntligen få ha lite tjejsnack omkring mig och några att skeda med varje natt. 

Är svårt att sammanfatta allt som hänt dom senaste dagarna ich det får mig bestämt att inse att jag måste blogga meeeeer! Och det lovar jag att jag ska. Från och med nu är i alla fall min plan att jag ska möta upp dom tre svenska killarna jag träffade här på Samui för att sedan åka med dom, Madde och Julia till full Moon. Ska bli spännande att se hur den där festen är. Dom flesta som har varit sär minns ingenting för att dom var så fulla (eller nått annat) så ingen kan riktigt återberätta en endaste liten sak. Vad som mer har hänt är att jag fått ett milslångt kärleksbrev skickat till mig från en av finländarna jag träffade på Koh Tao, måste säga att jag är mäkta imponerad av det han skrev för det är inte alla som skulle våga det. Men jag antar att alla blir annorlunda på sånna här resor, då vågar man bara allt utav någon konstig anledning. Jag har även råkat ut för en galen stalker här på Samui som igår återberättade allt jag hade gjort dom senaste dagarna för mig och kunde till och med säga vart jag hade varit, vad jag hade haft på mig och hur jag hade dansat. Riktigt läskigt faktiskt. Har blivit igenkända valla jag träffat som tjejen i kepsen. Är ett rätt bra knep det där, då kan dom inte missa en liksom. Men efter stalker insidenten  vet jag inte om jag kommer våga ha på mig den igen.

Nu ska jag väcka mina sovande vänner och bege mig mot stranden med min nyinköpta luftmadrass som tydligen lockar till sig en massa israeliska judar (pratar utav erfarenhet). Men puss på er så länge, lovar att bli bättre på att hålla er uppdaterade! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Herren på min borderline-täppa

En 21-årig tjej som alltid befinner sig någonstans på jordens karta, men man vet aldrig vart. Just nu bosatt i Barcelona. Brottas med borderline, ångest och depressioner, älskar att låta huvudet flöda och uttrycka sig i form av text, jag känner, tänker och tycker om allt men det är det som gör mig till mig. Följ med mig på min resa genom det vi kallar livet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela