Livets lotterier

Ett liv fyllt av borderline, lycka, kärlek, tankar, känslor, skratt och tårar. Framförallt är det en historia om mina drömmar och den långa vägen dit, om det lilla i det stora och allt däremellan. Allt det vill jag dela med mitt framtida jag och med er. För vi har så mycket att lära av varandra.

Sammanfattning deluxe

Publicerad 2014-03-10 12:31:58 i Allmänt,


Så! Nu ska jag försöka sammanfatta dom senaste dagarna lite bättre. I torsdags var jag ju ute med svenska killarna som jag nämnde, det är även dom jag ska möta senare på Koh Pahngan och Koh Tao. Kvällen var så så rolig och nånstans vid jag vet inte vad då jag inte längre vet vad klockan är, vilken dag det är eller vilket datum det är hoppade vi upp på ett bilglas påväg mot efterfest. Det var en mix av thai och svenskar i en liten hashinrökt bungalow men det var sjukt trevligt. Han även med ett nattbad på vägen som resulterade i ett jag vandrade hem i enbart trosor på morgonkvisten då mina kläder var dyngsura. Jag somnade i en säng som inte var min egen men på samma hostel i alla fall med en härlig känsla i kroppen. En sån där känsla som man bara kan ha efter en riktigt lyckad kväll/dag/natt/morgon. Dagen efter hittade en av killarna en bild på mig och en halvmeter lång ödla i bakfickan och det är ju alltid kul med överraskningar! 

I fredags spenderade jag dagen på stranden och kvällen med ännu några fler nyfunna vänner från jordens alla hörn. En av dom jag hängde med var en Japan vid namn massage, om jag skrattade när han presenterade sig? Svar ja, så att jag grät och höll på att lägga hela Koh Samui under vatten. Killen hade förövrigt inte sagt ett ord till mig efter att han kom in i rummet medans jags tog och dansade och sjöng i underkläder och uppenbarligen trodde att jag var ensam. Men det var jag ju inte och när jag vänder mig om mitt i en refräng så står där en lång Japan och gapar innan han försvinner lika fort. Vi körde lite spel på stranden och drack lite Chang som förövrigt gått och blivit min favoritdryck och sen dansade jag ännu en gång natten lång.

I lördags fick jag efterlängtat besök av Julia och Madde. Jag tog på mig min ryggsäck och mina skor och begav mig mot andra delen av Chaweng iförd enbart bikini. Kläder har liksom gått och blivit överskattat här och för det mesta spatserar jag runt i min bikini och min nyfunna kärlek, truckekeps. Fick den kärleken efter att jag dansat runt i en svensk killes keps en hel natt och även sett till så att den försvann för gott då jag bestämde mig för att kika ut från flaket på en bil vid 5 på morgonen i full blåst. Och nu sprang jag iväg från ämnet som vanligt meeeen, jag kom i alla fall fram till deras hotell som var totallyx för mina backpackerögon. Vi bestämde oss rätt snabbt för att gå ut och fira vårt återförenande. Så vi gjorde det jag gjort bäst hela resan. Dansade tills en klubb stängde, gick till nästa och dansade tills även den stängde. Så ja tills allt stängde helt enkelt. Men vi kände oss inte klarade så vi begav oss till stranden för ett nattbad med några härliga svenskar som vi träffade. Tur att vi bor nära stranden i alla fall för 10 minuter efter vårar dopp hamnade jag utslagen i sängen och somnade innan huvudet han nudda madrassen. 

Igår vaknade jag med ett kalufs utan dess like, nattbad och instans sleeping går liksom inte hand i hand. Blev strandhäng, luftmadrassbrottning ovh en jäkla massa skratt. Medans alla andra tjejer låg och poseade på sina madrasser bar Madde runt mig i min som en hamburgare efter våran brottningsmatch. När jag väl la mig som en normal människa på min madrass er jag plötsligt ett ansikte som kommer närmre och närmre. Då var det en Israel som skulle pröva lyckan, men tyvärr gick det inte som planerat då jag paddlade därifrån snabbare än jag någonsin paddlat, tyckte till och med att jag kunde känna mina muskler växa under tiden. På kvällen blev det ännu mera dans, jag fick dras med en kalastankad engelsman som passade på att bajsa ner våran toa medans tjejerna bytte om, mycket trevligt måste jag säga! Rätt var det var så var jag ensam på klubben vilket resulterade i att jag fick sisådär 50 nya vänner igårkväll. Så nu när jag knatar runt på stranden och på gatorna har man börjat hälsa på folk och det känns på något konstigt sätt lite som ett hem. Min utekväll avslutades klockan 10 imorse runtfarandes bak på en moppe i en jädra fart. 

Dagen idag har varit händelserik men ändå inte. Ett gäng norska killar som spanat in oss i en dag vågade sig fram tillslut och omgav oss precis hela dagen, det enda negativa var att jag har tappat rösten och har ett jäkla slit med att föra en normal konversation utan att låta som ett riktigt målbrottsoffer. Alla såg dessutom likadana ut så vi hade lite problem med namnen. Men jag kallar alla jag träffar för Anton, blir bara lättast så helt enkelt. Vid lunchen blev vi attackerade av en liten men nävlig fågel som fick oss alla tre att springa i cirklar när han reste sin tuppkam och gav oss en mördarblick från helvetet. Strax efter att vi skulle gå hem fick vi blommor av israelerna som är överallt. Men blommor blir man ju alltid glad av! 

Kvällens planer är matmarknad och massa kul, precis som vanligt. Älskar mitt liv, varje minut av det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Herren på min borderline-täppa

En 21-årig tjej som alltid befinner sig någonstans på jordens karta, men man vet aldrig vart. Just nu bosatt i Barcelona. Brottas med borderline, ångest och depressioner, älskar att låta huvudet flöda och uttrycka sig i form av text, jag känner, tänker och tycker om allt men det är det som gör mig till mig. Följ med mig på min resa genom det vi kallar livet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela