Livets lotterier

Ett liv fyllt av borderline, lycka, kärlek, tankar, känslor, skratt och tårar. Framförallt är det en historia om mina drömmar och den långa vägen dit, om det lilla i det stora och allt däremellan. Allt det vill jag dela med mitt framtida jag och med er. För vi har så mycket att lära av varandra.

För i slutändan blir allt vad man gör det till

Publicerad 2015-04-13 12:25:38 i Allmänt,

Då sitter man här igen. Riktigt längtar efter att få skriva nu när jag väl låtit huvudet och fingrarna börja samarbeta igen (misstolka ej). Jag är uppfylld av både ett kafferus och ett lyckorus. Har precis lagt på telefonen efter mitt dagliga timmeslånga samtal med mamma och om 13 dagar är hon här. Här i Barcelona med mig efter 5 veckor ifrån varandra. Jag antar att alla ni som läser det här känner mig men alla känner mig inte så bra. De som känner mig bra vet att jag och min mor har ett alldeles speciellt band. Ett band starkare än bara mor och dotter, ett rätt obeskrivligt band. Folk som ser oss som har lite hokus pokus för sig säger alltid att det var menat, menat att just jag skulle komma till just min mamma och jag tror dom, utan att tveka för en sekund så kan jag själv känna att det verkligen var just det. Meningen.

 

Vi har haft två rätt tuffa år i min familj och fler därtill för min älskade mamma och nu såhär två år efter alla tragedier och tårar så sitter jag här i Barcelona med ett leende på läpparna och min mamma sitter hemma i sin lägenhet i Sickla strand med ett lika stort leende. För nu vet vi att det äntligen har vänt, att det är vår tid nu och att om 13 dagar så är vi tillsammans igen och denna gång i Barcelona.

 

Solen bränner i alla fall på benen. Våren har kommit till Barcelona och nu kan vi vänta oss minst 20 grader varje dag. Är så jävla bortskämd, jag vet! Men livet blir vad man gör det till och det är bara man själv som kan få det att bli sådär precis som man vill att det ska vara. Jag valde att kasta mig ut där, tacka ja direkt när Petter klev innanför dörren och sa att om jag ville så kunde vi flytta till Barcelona inom några veckor. Utan att ens tänka två gånger så skrek jag bokstavligt talat ja och nu någon månad senare har vi redan bott här i 3 veckor. Jag må vara arbetslös, pengarna må sina på kontot och jag är tusentals mil från min familj. Men det gör inget för jag lever verkligen. Nu lever jag verkligen och inga pengar i världen är värda mer än det. Så snälla ni. Våga chansa och sluta tveka, drömmarna finns faktiskt bara runt hörnet när du väl är öppen för det och jag är då hellre fattig i Barcelona än rik i Stockholm. Men det kanske bara är jag.

 

Jag vet inte vad som hände med mig när jag föddes, varför jag blev än sån där fågel med spring i benen (vingarna) som alltid letade efter något nytt och tillslut kastade mig ut där i världen och vågade ta för mig av den. Såhär 2 år efter studenten, ett antal länder och äventyr senare så är jag fortfarande på vift och jag vet att jag har en lång väg kvar innan jag känner mig klar, kanske hela livet vem vet? Man behöver inte veta så mycket mer än vad man vill och just nu vill jag bara vara och leva här i Barcelona. Jag unnar er alla att våga ta dom där stegen, våga kasta er ut där och våga. För är det nånting jag kan lova så är det att ni inte kommer ångra er. Vi kan göra det tillsammans, våga tillsammans och stötta varandra när det ibland känns tufft och man känner sig som en vilsen själ alldeles för långt hemifrån. För det kommer man känna. Det är ju såklart inte bara guld och gröna ängar. Man måste kämpa lite också och ibland måste man kämpa mycket. Men det spelar ingen roll om du är i Asien, Spanien, Italien eller Sverige för kämpa kommer man alltid behöva.

 

Ni får inte misstolka mig nu heller. Jag ser inte ner på någon även om denna någon väljer att stanna på Värmdö där jag vuxit upp hela livet. För Värmdö är också ett guldkorn precis som alla ställen i världen kan vara om du mår bra och är omringad av dom du älskar och nog har jag tur som får dela mina upplevelser med den jag älskar.

 

Nu ska jag swisha om till finkläderna och försöka lura mäklaren att jag är rik. Sista förhandlingarna om lägenheten står på schemat innan vi tillslut ska få skriva på papperna och flytta in i min drömlägenhet dessutom. Shit vad jag älskar livet!

 

Tills nästa gång vill jag att ni lovar att ta för er av livet. Vem ni än är och vart ni än är. Det enda som kan stoppa er är ni själva. Puss älsklingar! Blir så varm över att se att så många har hittat hit igen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Herren på min borderline-täppa

En 21-årig tjej som alltid befinner sig någonstans på jordens karta, men man vet aldrig vart. Just nu bosatt i Barcelona. Brottas med borderline, ångest och depressioner, älskar att låta huvudet flöda och uttrycka sig i form av text, jag känner, tänker och tycker om allt men det är det som gör mig till mig. Följ med mig på min resa genom det vi kallar livet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela